Jakub Morozowski Malarstwo III – ścieżka dydaktyczna GIWK



Dzień Dobry

Dwa wysłane szkice koncepcyjne to moja próba przetłumaczenia schematu działania Oczyszczalni, na bardziej przystępny dla młodszego widza język a także dostosowanie go do wymagań wyznaczonego terenu. Oba szkice obejmują fragment schematu tyczący się pozyskiwania wody i działania SUW.


15.04.2020

Pani Patrycjo, Wirginio, Tomaszu jak również Jakubie :) piszę wprawdzie personalnie ale mam nadzieję, że i pozostali studenci z pracowni czytają również komentarze kierowane do innych.
  1. Co najważniejsze i determinujące projekt to format:
    całość muralu ma zająć ścianę o długości 33 m i wysokości 3 m. Każda propozycja musi się jakoś do tego prostokąta odnosić
    Może to być fragment (lepiej dwa, trzy albo i cztery) wybrany z infografiki przygotowanej nam przez PR z oczyszczalni. Nie jest to tak, że uwalnia to nas z myślenia o całości i daje swobodę do zrobienia tylko tego co lubię i jak lubię. Każdy wybrany fragment musi odnosić się do powierzchni całości. Musicie pomyśleć o tym jak wasze fragmenty mogą się łączyć zresztą, proponowaną przez innych. Ile miejsca zajmuje wybrany przez was element – fragment w stosunku do całości. Lepsze jest przygotowywanie, kilku części całego projektu bo daje możliwość samo cenzurowania swoich pomysłów.
  2. Kolejny ważny element w całym projekcie połączenie tzw. informacji tekstowej z ilustracją. Czy projekt jest bardziej czy mniej iluzyjny to każda ingerencja w niego z tzw. textem jest bardzo problematyczna i trudna do zintegrowania. Więc o ile nie pełni roli ilustracyjnej tylko informacyjną lepiej zostawić to na koniec i zaprojektować jako dopełnienie całości. Jest to bardzo istotne i praktycznie wszystkie projekty na tym się wykładają.
    Zwykle projekty powstają w formacie A4 – A3, i napisy które się na nich umieszcza są przeskalowane dwu trzykrotnie w stosunku do koniecznych w formacie 1:1.
    Przy analogowym projektowaniu (farby, kredki, itp)nie masz możliwości prawidłowo przygotować liternictwa by było dobrze zestawione z projektem.
  3. Całość projektu powinna, nawet jeżeli twoje opracowanie jest tylko wybranym fragmentem lub fragmentami większego zestawienia,charakteryzować się spójnym językiem artystycznym. Chodzi mi o zasady jakimi kierujesz się komponując obraz-przekaz. One (zasady) powinny być bardzo czytelne i praktycznie niezmienne dla całego twojego projektu. Jeśli zdecydujesz się na ujęcie w widoku 3/4 z góry to nie można zaraz obok wstawiać elementów z widokiem bocznym czy z lotu ptaka. Jeżeli pokazujesz strukturę podziemnej sieci wodociągowej to musi być to czytelne jako taka struktura, a nie rzeczki czy chodniki pomiędzy domami. Dobrze by było zachować proporcje pomiędzy przedstawianymi elementami (domami lampami itp.)lub zbudowanie systemu łatwo interpretowalny, by zrozumieć twoje intencje.
  4. W moim przekonaniu dobrze by było, opracowanie (zaproponowanie) kolorystyki projektu jako kolorystyki dla samej infografiki podkładu pod wasze propozycje artystyczne.



    ????

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.