specjalizacja III–IV_rok: Ścieżka dydaktyczna – OCZYSZCZALNIA GIWK

Projekt edukacyjny dotyczący obiegu wody w ramach systemu wodno-kanalizacyjnego na teranie Gdańska.
Projekt skierowany na młodzież w ramach zajęć edukacyjnych organizowanych we współpracy z różnymi partnerami – tu ekologiczny związany z wodą jej ochroną wykorzystaniem i ponownym oddaniem do środowiska. Planowany termin uruchomienia zajęć dydaktycznych w tym obiekcie Wrzesień 2020.

Do wykonania projektu konieczne jest zapoznanie się i zrozumienie schematu informacyjnego przygotowanego przez dział PR oczyszczalni.
Oczywiści w projekcie najistotniejszą stroną jest strona użytkowa schematu ale jego czytelność i sposób oddziaływania to już strona artystyczna. Projekty mogą być całościowe jak też podzielone na fragmenty. Mogą być bardzo graficzne, wręcz techniczne, mogą być iluzyjne i komiksowe. Każda forma jest tu możliwa do wykorzystania. Z podziałem na okienka komisowe w których zapiszecie kolejne elementy schematu… i wiele wiele innych pomysłów.
Projekt realizowany jest na obszarze zaznaczonym na foto.2
To naprawdę fajny temat :)









2020-04-04

Zadanie z którym się mierzymy to zadanie którego podstawą jest współczesny język komunikacji – infografika. Nie jest oczywiście naszą intencją namawianie was do zmiany kierunku ale wręcz przeciwnie zaadaptowanie go do własnego sposobu wypowiedzi artystycznej malarskiej, zrozumienie przetrawienie i wykorzystanie na swój własny autorski sposób. Przykładami takich artystów choćby z naszego otoczenia są Maciejowski, Waras, Pieleszek. Jak by się ktoś uparł to większość artystów w mniejszym lub większym stopniu wykorzystuje ten rodzaj języka w swojej pracy. Nasze zadanie ma właśnie zapoznać was z tego rodzaju przekazem.
To co istotne z punktu widzenia malarza to to, by rozwiązanie jakie powstanie nie było infografiką powstałą w oparciu o zasoby oprogramowania Microsoftu czy Adobe ale było własnym wytworem autorskim. 
Wasz sposób budowania przestrzeni, relacji interpersonalnych, humor, dowcip – są w tym zadaniu najważniejsze, Bo to ma powstać wypowiedź prezentująca waszą „interpretację” – może lepiej powiedzieć opowieść czy opisanie, jak wszkole, rzeczy których macie nauczyć innych.
Najważniejsze by to co opisujecie nie było tylko schematem który dostaliście od fachowców z oczyszczalni, to musi być przez was opowiedziany rysunek „wstępny – scenariusz” jaki wy interpretujecie.
Z mojej strony zwracam wam uwagę na:
Kolor w projekcie – powinien być bardzo intensywny i odpowiednio dobrany by wydobywać istotę elementów ważnych dla kompozycji i metorytyki przekazu,. Otoczenie jest wystarczająco nijakie więc wasza praca powinna zdominować otoczenie.
Ważną sprawą jest budowanie całościowe przekazu. Powtarzalność elementów – kolorów – swoisty alfabet wypowiedzi.
Podsyłam wam przykłady – nie po to, by je powtarzać ale by poszerzyć wam obszar inspiracji.














podsyłam wam również link do poradnika o infografice ponieważ nie mogę wrzucić PDF

https://nauka.uj.edu.pl/documents/74541952/4d5cd0d8-236a-4f62-9dea-405b1986129e



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.