Patrycja Folatko – Projekt Oczyszczalnia Ścieków


Wysyłam szkic powstały na bazie udostępnionych materiałów, schematów dla oczyszczalni ścieków. Umieściłam opisy działań zachodzących podczas tego procesu, aby obraz stał się bardziej czytelny i adekwatny do swego celu.

Zamieszczam również zdjęcie wcześniej powstałego projektu do części ze schematu ze zbiornikami oczyszczającymi. W każdym ze zbiorników znajdują się substancje zgodne z opisem : piasek, tłuszcz, odpady i osady ściekowe oraz mikroorganizmy pomagające w procesie oczyszczania.


15.04.2020

Pani Patrycjo, Wirginio, Tomaszu piszę wprawdzie personalnie ale mam nadzieję, że i pozostali studenci z pracowni czytają również komentarze kierowane do innych.
  1. Co najważniejsze i determinujące projekt to format:
    całość muralu ma zająć ścianę o długości 33 m i wysokości 3 m. Każda propozycja musi się jakoś do tego prostokąta odnosić
    Może to być fragment (lepiej dwa, trzy albo i cztery) wybrany z infografiki przygotowanej nam przez PR z oczyszczalni. Nie jest to tak, że uwalnia to nas z myślenia o całości i daje swobodę do zrobienia tylko tego co lubię i jak lubię. Każdy wybrany fragment musi odnosić się do powierzchni całości. Musicie pomyśleć o tym jak wasze fragmenty mogą się łączyć zresztą, proponowaną przez innych. Ile miejsca zajmuje wybrany przez was element – fragment w stosunku do całości. Lepsze jest przygotowywanie, kilku części całego projektu bo daje możliwość samo cenzurowania swoich pomysłów.
  2. Kolejny ważny element w całym projekcie połączenie tzw. informacji tekstowej z ilustracją. Czy projekt jest bardziej czy mniej iluzyjny to każda ingerencja w niego z tzw. textem jest bardzo problematyczna i trudna do zintegrowania. Więc o ile nie pełni roli ilustracyjnej tylko informacyjną lepiej zostawić to na koniec i zaprojektować jako dopełnienie całości. Jest to bardzo istotne i praktycznie wszystkie projekty na tym się wykładają.
    Zwykle projekty powstają w formacie A4 – A3, i napisy które się na nich umieszcza są przeskalowane dwu trzykrotnie w stosunku do koniecznych w formacie 1:1.
    Przy analogowym projektowaniu (farby, kredki, itp)nie masz możliwości prawidłowo przygotować liternictwa by było dobrze zestawione z projektem.
  3. Całość projektu powinna, nawet jeżeli twoje opracowanie jest tylko wybranym fragmentem lub fragmentami większego zestawienia,charakteryzować się spójnym językiem artystycznym. Chodzi mi o zasady jakimi kierujesz się komponując obraz-przekaz. One (zasady) powinny być bardzo czytelne i praktycznie niezmienne dla całego twojego projektu. Jeśli zdecydujesz się na ujęcie w widoku 3/4 z góry to nie można zaraz obok wstawiać elementów z widokiem bocznym czy z lotu ptaka. Jeżeli pokazujesz strukturę podziemnej sieci wodociągowej to musi być to czytelne jako taka struktura, a nie rzeczki czy chodniki pomiędzy domami. Dobrze by było zachować proporcje pomiędzy przedstawianymi elementami (domami lampami itp.)lub zbudowanie systemu łatwo interpretowalny, by zrozumieć twoje intencje.
  4. W moim przekonaniu dobrze by było, opracowanie (zaproponowanie) kolorystyki projektu jako kolorystyki dla samej infografiki podkładu pod wasze propozycje artystyczne.


Dalszą część projektu postanowiłam rozwijać w programie graficznym, podzieliłam powstały szkic na części, które odmierzyłam względem podanych wymiarów muralu. Na ich podstawie cegiełka po cegiełce buduję projekt od nowa na podstawie szkicu. Na razie udało mi się 'zbudować' dwa kafelki projektu nad dalszą częścią pracuję i będę publikować je w trakcie powstawania.



Dodane 2 kolejne segmenty :






Szkic koncepcyjny do nowego projektu muralu

szkic kolorystyczny



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.